Uoff Agility konkuranse på Kløfta 21.01.12

På lørdag var det et uoffisielt stevnet på kløfta, der deltok jeg i agility2s og åpen hopp. Hadde med meg venninden min også med lånt hund, Åssiegutt som heter Schumi. Susann som venninden heter deltok også i samme klassene, hunden hun låner er en erfaren ferdig trent agility klasse 2 hund, så han vet hva han skal.

Meg meg gikk det helt midt på tre, startet med agility2s, og der bestemte jeg meg helt fra starten av at jeg skulle bruke klikker og få trent på felter på dette stevnet, siden det var uoffisielt. Og det gjore jeg også, løpet startet kjempe bra og var feilfritt, helt til jeg bestemte meg for og ta vippen en gang til, hun tok feltet og stoppet, men hun løp videre før jeg sa det var greit, så derfor tok jeg henne en gang til, sånn at hun ikke lærer seg at på stevner så løper hun før jeg sier at hun kan. Så derfor er jeg fornøyd med at jeg fikk tatt det en gang til der, selv om jeg sikkeert hadde fått et feilfritt løp om jeg hadde fortsatt.

Men jeg syns det er viktig og trene på at hun skal ta det med ro og ikke stresse av gårde med en gang hun er på feltet, så er greit fornøyd. Neste klasse var åpen hopp, der plaserte jeg meg litt feil, så det ble både 5 feil ved hinder 3 ved start, jeg stod for nærme hindret, også ble det disk oppe ved tunnelen, da jeg sa (gjennom) litt for tilig, men var uoff så var ikke så farlig, syns det var et greit nok løp så.

Susann gikk også veldig bra, og var så nære fra og gå feilfritt, i sin første klasse hadde hun bare 5 feil på vippen, også disket hun desverre oppe bak mønen, da han rev et hinder i luften og ikke løp mellom vingene på vei tilbake, men på utsiden av den ene vingen i stedet. Det hviste ikke Susann, siden hun er såpass fersk i denne sporten, men man lærer for hver gang, nå hvet hun i værtfall at selv om man river må hunden mellom vingene på vei tilbake, hvis den skal fullføre hindret i et annet nummer på vei tilbake.

Og i hoppen var hun nesten igjennom uten disk, men disket desverre på tredje siste hinder, det var veldig surt, så nære, så er den tunneln i veien. Men begge løpene var bra, man kan ha bra løp selv om det er en liten disk i det.

Filmet løpene, så her kommer video, takk til de som filmet 🙂 bilder kommer så fort jeg har fått instalert redigeringsprogram på pcn. Neste stevnet blir vel i drammen i begynnelsen av mars, mulig jeg også blir med på et til uoffisielt stevnet, men for se 🙂

Her er løpene mine, fikk ikke mye film fra ag klassen, pga at jeg gikk ut av banen etter og ha disket meg selv.

Her er venninde Susann med Åssien Schumi

Legg igjen en kommentar

Filed under Uncategorized

Legg igjen en kommentar